fredag 8. februar 2013

7. Februar

I dag har jeg fortsatt med Photoshop. Jeg begynte i dag med å manipulere følgende bilde:


Idéen jeg hadde var å legge inn noen skyskrapere bak åsen i bildet. Dermed ville det se ut som det var en by like bak.
Jeg gikk derfor på Google og søkte på "cityscape", for å finne et bilde å bruke.

Jeg fant dette:
Jeg limte det inn i Photoshop, og begynte med å legge det over det opprinnelige bildet der jeg ville ha det. Så justerte jeg ned "opacity" for å kunne se hvor åsen slutter og himmelen begynner i bildet. Akkurat der begynte jeg å pusse bort den delen av bildet jeg ikke ville ha.

Slik ble det seende ut. Men jeg var ikke helt fornøyd..., 

så jeg prøvde å gjøre det om til svart/hvitt.
Hvilket funket bedre og så mer realistisk ut.


Etter det justerte jeg lyset litt til jeg ble fornøyd.

Resultatet:




Etter det begynte jeg med et nytt bilde. Jeg fant en gammel tegning på Google av Brooklyn Bridge i New York. Jeg tenkte da at hvis jeg finner et tilsvarende bilde fra nyere tid, så kan jeg redigere det til å bli likt som tegningen.


Og det fant jeg



Jeg begynte med å gjøre en "crop" i bildet for å få samme utsnitt som på tegningen.
Jeg la også på en ramme rundt bildet for å få noe tilsvarende det gamle. For å gjøre dette brukte endret jeg "canvas size" på bildet, med svart fyllfarge.

Deretter gjorde jeg det om til svart/hvitt. 
Så endret jeg "levels" (lyset) i bildet.
Etter det la jeg på et bilde av fuktig papir som jeg fant på Google. I tillegg økte jeg også støyen i bildet. Disse tingene gjør bildet litt grovere og ser litt eldre ut.



Til slutt la jeg på et lag med svart fyll for å gi det litt vignett-følelse i himmelen, slik som tegningen også har.



Ferdig bilde:




Etter dette fikk vi besøk fra Stabburet, de skulle holde et foredrag om marketing og kommunikasjon mellom avsender og mottaker. Veldig interessant, flinke folk. Vi fikk også smake på den nye Grandiosa Kebab de nettopp har kommet med. Den var ikke spesielt god, og jalapenosen drepte smaken av kebabkjøttet.
Det var alt fra i dag.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar