torsdag 7. mars 2013

7. Mars

I dag har jeg fortsatt med manipulasjon i PS.
Fortsatte med det siste bildet jeg skulle begynne på sist, å redigere et nytt bilde til å ligne på et gammelt bilde fra New York.

Disse bildene av Brooklyn Bridge valgte jeg:



Vinkelen er ikke helt korrekt, men ganske lik.


Først begynte jeg med å beskjære det og gjøre det om til svart/hvitt, samt redigere lyset litt.
Deretter klonet jeg bort noen av skyene med Clone-Stamp Tool.


Så brukte jeg Dodge og Burn for å gjøre mer nøyaktige justeringer på lyset. Lyse opp vannet og brua i spesifikke områder spesielt. Men også hele himmelen.


Og til slutt la jeg på litt støy for å gi det en grovere "look".


Etter dette begynte jeg med noe litt annerledes. Jeg fant fram et bilde jeg tok i Paris i fjor. Det er fra en park hvor man kan se Eiffeltårnet.


Først gjorde jeg det om til svart/hvitt og beskjærte det.
I tillegg klonet jeg bort litt rusk og rask på bakken og hageslangen som ligger ved hekken.




Så klonet jeg bort hele treet på høyre side, i tillegg til et kutt i venstre side for å få et bedre utsnitt. Jeg plasserte Eiffeltårnet i det gylne snitt, siden dette ser bedre ut enn midt i bildet.


Så brukte jeg dodge og burn for å få bedre fram tårnet, grusen og blomstene.


Etterpå klippet jeg tårnet på midten, og klippet ut små biter av konstruksjonen for å ha de i løse luften.


Så limte jeg inn en ufo jeg fant på Google, og to stråler som drar toppen av tårnet med seg opp.



Det har jeg gjort i dag.






















1 kommentar: