fredag 1. februar 2013

31. Januar

I dag har jeg fiklet litt i Photoshop, siden det ikke var noe å gjøre hos Terrengsykkel.

Etter å ha sett NRK sin anmeldelse av filmen Lincoln som nettopp har kommet på kino, la jeg merke til at green screen-arbeidet i et klipp var særdeles dårlig, det var på stadiet hvor det fortsatt var grønnskjær i bildet.
(Tykk på bildet for slide-show)


På øvre, høyre del av båten er det et svakt grønnskjær. Man får heller ingen følelse av at dette ser virkelig ut, noe er bare "off". Kan være dybdefølelsen som mangler, litt vanskelig å sette fingeren på det.

Så jeg tok bildet opp i Photoshop for å leke meg litt. Jeg fjernet først båten:


Jeg har helt enkelt pusset vekk båten.



Jeg fant så et bilde av Bergen brygge, som jeg la på laget under det opprinnelige Lincoln-laget.
Jeg justerte perspektivet litt med Transform, for å få bildene til å matche helt.




Til slutt gjorde jeg bildet til svart-hvitt så de lettere skulle gli over i hverandre.

Jeg fikk børstet støvet av litt photoshop-teknikker jeg ikke har gjort så mye av på en stund, det var gøy.





1 kommentar:

  1. Helt herlig, Sindre!
    Det var gøy å se slideshowet. Det gjorde opplevelsen veldig spennende, nesten som film.

    Pass på at du er litt mer detaljert når du forklarer ting som kan være vanskelig for andre, eksempelvis kan du si litt mer om hva verktøyene i PS faktisk gjør. Da blir det veldig helhetlig, og elegant.

    Du gjorde dette bare fordi du ikke hadde noe annet å gjøre? I så fall flink som gir deg selv slike oppgaver. Jeg har ingen oppfatning av hvor lang tid det tar å behandle bildet som du har gjort, men kanskje du kunne fått til to oppgaver også, på en slik dag! Stå på.

    SvarSlett